19 січня 2019 року набув чинності Закон України від18.12.2019року
№ 2657-VIII «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»

ЩО ТАКЕ БУЛІНГ?

Булінг – це агресивна поведінка, що зазвичай повторюється. Вона має за мету завдати шкоду, викликати страх або тривогу, або ж створити негативне середовище у школі для іншої особи. Булінг виникає у ситуації, в якій існує реальний чи уявний дисбаланс сил.

Президент підписав закон про протидію булінгу 16 січня. Він набирає чинності наступного дня після публікації в офіційній пресі. Цей закон передбачає чіткий алгоритм дій на випадок цькування.

Дієві поради батькам, як виявити чи протистояти булінгу дають у МОЗ.

Ознаки булінгу:

1.                у дитини немає друзів;

2.                дитина боїться іти до школи;

3.                має низьку самооцінку;

4.                у дитини з’являються зіпсовані речі;

5.                дитина сама наносить собі ушкодження;

6.                сумна після спілкування у соціальних мережах.

У такому разі батькам та керівникам варто поговорити із дитиною, вислухати та допомогти вирішити проблемну ситуацію.

ХТО СТАЄ ЖЕРТВОЮ БУЛІНГУ?

В групі ризику може опинитися будь-яка дитина, яка вирізняється із загального кола своїх однолітків. Дітей можуть цькувати за:

·         зовнішній вигляд (підґрунтям для глузувань може стати занадто високий або занадто низький зріст, вага тіла, національність, фізичні обмеження);

·         успішність або неуспішність у навчанні;

·         матеріальні можливості;

·         особливості характеру.

Крім того, жертвою булінгу може стати той, кому складно спілкуватися з однолітками, хто поводиться відлюдкувато чи, навпаки, провокативно.

Варто зазначити, що сором’язливі та закриті до спілкування діти стають жертвами булінгу в 2 рази частіше.

 Всі ці риси не обов’язково, але можуть призводити до цькування (зазвичай у школі чи в соціальних мережах).

ПРАВА ТА ОБОВ’ЯЗКИ ЗДОБУВАЧІВ ОСВІТИ

(учнів, вихованців)

У закладах освіти мають захищати дітей під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, булінгу (цькування), приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю, запобігати вживанню ними та іншими особами на території закладів освіти алкогольних напоїв, наркотичних засобів, іншим шкідливим звичкам.

На отримання соціальних та психолого-педагогічних послуг матимуть право:

·   особи, які постраждали від булінгу (цькування),

·   особи, які стали свідком боулінгу,

·   особи, які вчинили булінг (цькування).

При цьому здобувачі освіти зокрема зобов’язані:

· поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

· відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

·повідомляти керівництво закладу освіти про факти булінгу (цькування) стосовно них, педагогічних, науково-педагогічних, наукових працівників, інших осіб, які залучаються до освітнього процесу, свідком яких вони були особисто або про які отримали достовірну інформацію від інших осіб.

 

АТЕСТАЦІЯ

19.03.2019 року закінчилася атестація педагогічних працівників.

У нашому закладі атестувалося два педагоги. За атестаційний період вихователі показали високий рівень професіоналізму, досконало демонструючи форми і методи організації роботи з дітьми, активно застосовуючи іноваційні форми.

Педагоги працюють за такими темами самоосвіти: «Впровадження нових підходів та авторських методик у логіко-математичному розвитку дошкільників З. Дьєнеша і Дж. Кюізенера», «Казкотерапія як дієвий засіб розвитку психічних властивостей дітей раннього віку».

       За рішенням атестаційної комісії вихователям присвоєно кваліфікаційну категорію «спеціаліст II категорії».

       Вітаємо  з новими досягненнями, бажаємо успіхів!

 

ПРОЕКТНА ДІЯЛЬНІСТЬ

        Тема проектної діяльності є дуже актуальна.

У лютому 2019 року на базі Антонівського ясел-садка №51 для педагогів та ініціативних батьків наших вихованців відбулося тренінгове заняття «Проектна діяльність і гранти».

Використовуючи матеріали, надані громадською організацією «Глобальний погляд», учасники ознайомилися з можливостями соціального проектування після чого спробували створити свій власний проект. Протягом тренінгового заняття всі зрозуміли, що це реально і найголовніше – ефективно, прикладом є успішні проекти інших шкіл і садочків.

Результатами спільної праці став проект: «Арт-майданчик «Барвисте дитинство». Основними цілями даного проекту є:

- створення емоційно-комфортного середовища для реалізації творчого потенціалу дітей сільської місцевості;

- реалізація в повній мірі права кожної дитини на гармонійний розвиток ії творчих здібностей.

        На даний час проект надіслано до посольства Німеччини.

СЕМІНАР-ПРАКТИКУМ

У січні з педагогами нашого садочка проведений семінар-практикум «Удосконалюємо дикцію та техніку мовлення педагогів» у формі тренінгу.

Мета :

-         розкрити учасникам значення дикції як надважливого елемента техніки мовлення читця, що не допускає помилок;

-         удосконалювати вміння учасників тренінгу працювати над поліпшенням власної дикції та ліквідовувати неприроджені вади мовленнєвого апарату за допомогою тренувальних вправ;           розвивати вміння застосовувати в освітньому процесі елементи техніки мовлення та прийоми виразного читання.

   В невимушеній, доброзичливій атмосфері вихователі виконували слідуючи вправи: «Німе кіно», «Горішки», «Сонний бегемот», «Олівець».

    На кінець семінару цікавою була вправа «Новини-скоромовки» у вигляді телерепортажів двох груп учасників.

 

     Висновок: «Над удосконаленням дикції потрібно працювати постійно, надавати голосу «пластилінової гнучкості», - слова видатного режисера  К. Станіславського.